Biuletyn Informacji Publicznej

Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Anny Kamieńskiej w Świdniku

Logo - Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Anny Kamieńskiej w Świdniku

Deklaracja dostępności

Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Anny Kamieńskiej w Świdniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.mpbpswidnik.bip.lubelskie.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasz Groszek — mejlowo informatyk@bibliotekaswidnik.pl lub telefonicznie 512777553.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna, ul. Niepodległości13, 21-040 Świdnik

Miejsko-Powiatowa Biblioteka Publiczna w Świdniku znajduje się na parterze budynku i posiada jedno główne wejście, dostępne bezpośrednio z poziomu przyległego chodnika.

Drzwi wejściowe są przeszklone otwierają się automatycznie za pomocą czujnika ruchu, co ułatwia dostęp osobom z ograniczoną mobilnością. Są one również odpowiednio szerokie, aby umożliwić swobodne przemieszczanie się osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Korytarz i hol biblioteki są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, umożliwiając swobodne poruszanie się.

Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking miejski z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Toaleta dla użytkowników nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W MediaStrefie osobom z dysfunkcją wzroku udostępniamy na życzenie specjalne urządzenie-CZYTAK do odtwarzania książek mówionych, zapisanych na karcie pamięci wraz ze zbiorem ponad 3000 tytułów możliwych do odtworzenia.

Filia nr 1 Miejsko-Powiatowej Biblioteki Publicznej, ul. Ratajczaka 7, 21-040 Świdnik

Filia nr 1 znajduje się na parterze budynku i posiada jedno główne wejście, dostępne bezpośrednio z poziomu przyległego chodnika.

Drzwi wejściowe są odpowiednio szerokie, aby umożliwić swobodne przemieszczanie się osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking miejski bez wydzielonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.

Toaleta dla użytkowników nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W budynku filii nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Na terenie filii istnieje możliwość poruszania się z psem przewodnikiem.

Filia nr 2 Miejsko-Powiatowej Biblioteki Publicznej, ul. Piłsudskiego 3, 21-040 Świdnik

Filia nr 2 zlokalizowana jest na pierwszym piętrze pawilonu handlowo-usługowego, nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Korytarz oraz pomieszczenie filii są dostępne dla osób niepełnosprawnych wyłącznie z osobą asystującą, pomagającą pokonać schody.

Budynek posiada wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych na parkingu ogólnodostępnym.

Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.

Na terenie filii istnieje możliwość poruszania się z psem przewodnikiem. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Filia nr 3 Miejsko-Powiatowej Biblioteki Publicznej, ul. Gen. Maczka 3, 21-040 Świdnik

Filia nr 3 znajduje się w wolnostojącym, parterowym budynku i posiada jedno główne wejście, niedostępne bezpośrednio z poziomu przyległego chodnika.

Drzwi wejściowe są odpowiednio szerokie, aby umożliwić swobodne przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym, ale wejście do biblioteki utrudnia wysoki stopień schodka.

Pomieszczenie filii jest dostępne dla osób niepełnosprawnych wyłącznie z osobą asystującą, pomagającą pokonać schodek.

Budynek nie posiada wyznaczonego, dedykowanego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami, bezpośrednim sąsiedztwie filii znajduje się ogólnodostępny parking, który może być wykorzystany przez osoby z ograniczoną mobilnością.

Toaleta dla użytkowników nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W budynku filii nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Na terenie filii istnieje możliwość poruszania się z psem przewodnikiem.

Filia oferuje usługę Książka na telefon dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Na terenie budynków biblioteki istnieje możliwość poruszania się z psem przewodnikiem.

Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.